Instrumenty zmiany kontekstu wspierające rekrutera w ostatecznej ocenie równorzędnych kandydatów i diagnozie różnic.
Gry rekrutacyjne służą przede wszystkim prowadzącym proces rekrutacji. Celem jest lepsze zrozumienie nieuchwytnych różnic (określanych czasem z braku lepszego terminu jako "chemia") w sytuacji wyboru między bardzo podobnymi kandydatami, spełniającymi wszystkie warunki stanowiska, posiadających doświadczenie i pożądane kompetencje itd. Gry pomagają "wyłączyć" własne filtry poznawcze i spojrzeć na kandydata ponad starym paradygmatem.
Jedną z zalet gier rekrutacyjnych jest urozmaicenie procesu rekrutacji (np. w kolejnym etapie procesu) i wykorzystanie ich do budowania wizerunku przedsiębiorcy.
Przykładowe gry służące procesom rekrutacji:
-
LUSTRO
Gra poznawcza - uniwersalny instrument, w którego lustrze przegląda się potencjał kompetencji uczestnika.
Jeśli celem jest:
- diagnoza lub rozwój zadanych kompetencji uczestników rozgrywki,
- kreatywna rozrywka rozwijająca samoświadomość,
- przygotowanie nowego zespołu do pracy pod presją, w trudnych warunkach,
to jest to właściwe narzędzie.
Dla grup 8-24 osobowych, rozgrywana na sali konferencyjnej, czas trwania od 3 do 6 godzin
-
SZPIEG
Gra poznawcza, która rozbija skupienie i tremę kandydatów sensacyjną historią rozgrywającą się na dwóch lub nawet trzech poziomach odkrywania.
Jeśli celem jest:
- kreatywna forma spotkania rekrutacyjnego
- poznanie zachowań kandydatów w niecodziennych działaniach
to takie rozwiązanie posłuży Tobie lub Twojemu zespołowi.
Dla pojedynczych uczestników lub grupy max 6 osób.
- 1