Praktyczne spotkania, podczas których uczestnicy przede wszystkim wykonują ćwiczenia zgodnie z wybraną tematyką warsztatu. Zwykle ćwiczenia inicjowane są jedną z naszych metod poznawczych, której omówienie stanowi również element praktyki.
Specjalizujemy się w warsztatach budowania zespołów (teambuildingu), na których kładziemy nacisk na wartości członków zespołu, komunikację, sytuację trudne i rozwiązywanie konfliktów.
Terminy warsztatów zawsze pozostają do uzgodnienia. Spotkanie może być elementem wyjazdu integracyjnego poza miejsce pracy/siedzibę firmy.
Do uzgodnionego warsztatu dobieramy jedną z naszych gier poznawczych lub przygotowujemy oryginalny scenariusz - nową grę.
Na życzenie, przygotowujemy kontynuację ćwiczeń warsztatowych w postaci regularnych, kilkukrotnych konsultacji w firmie (np. 6x 1-godzinnych spotkań co 2 tygodnie ).
Program przykładowego 2-dniowego warsztatu zawierającego grę "8 królestw. Wartości"
I. BUDOWANIE ZESPOŁU – FUNDAMENTY DOBREJ WSPÓŁPRACY
Grupa a zespół – orientacja na cel.
Po co nam zespoły?
Cykl życia – etapy tworzenia się zespołu.
Cechy bazowe oraz wspomagające skutecznego zespołu.
Warunki efektywności pracy zespołu - wizja, misja, wartości.
Metody uzyskiwania efektu synergii w pracy zespołowej.
Eliminacja błędów w pracy zespołu warunkiem podnoszenia jakości współpracy.
Role zespołowe – teoria ról pełnionych w zespole wg założeń M. Belbina
Określenie własnej roli zespołowej – autodiagnoza.
II. KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA KLUCZEM DO EFEKTYWNOŚCI ZESPOŁU
Czym jest komunikacja interpersonalna; poziomy i zakres komunikacji.
Kanały komunikacji i ich znaczenie w odbiorze informacji.
Skuteczna komunikacja werbalna – odpowiednie dać rzeczy słowo.
Trening umiejętności aktywnego słuchania.
Komunikacja niewerbalna jako ważny kanał przekazu i odbioru informacji – znaczenie postawy, gestów, mimiki, tonu głosu.
Identyfikacja szumów i barier występujących w komunikacji oraz sposoby ich eliminowania.
Autodiagnoza własnego stylu komunikowania się oraz jego wpływu na efektywność osobistą i zespołową.
Typy osobowości a styl komunikowania się – trening umiejętności dostosowania komunikatu do innych członków zespołu oraz otoczenia organizacji.
III. TRUDNE SYTUACJE W PRACY ZESPOŁOWEJ
Poznanie modelu pięciu dysfunkcji pracy zespołowej wg teorii P. Lencioniego.
Skuteczne zasady zapobiegania dysfunkcjom w pracy zespołowej i ich wpływ na efektywność.
Asertywna postawa – obrona swoich racji i poglądów, a wybór racji korzystniejszych z punktu widzenia zespołu, organizacji i relacji z otoczeniem.
Komunikat „JA” – jak stosować go skutecznie.
Feedback i feedforward – funkcje i sposoby udzielania skutecznej informacji zwrotnej.
Techniki wywierania wpływu, przekonywania i argumentowania oraz przeciwdziałania presji, manipulacji i agresji.
Skąd się bierze plotka – pokonywanie niedomówień i insynuacji.
Wzmacnianie motywacji i zaangażowania w obliczu sytuacji trudnych.
Zmiana w zespole – przełamywanie blokad i oporów.
Trening umiejętności mapowania jako skutecznego narzędzia rozwiązywania problemów w pracy zespołowej.
IV. ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM W ZESPOLE
Rodzaje konfliktów: konflikty konstruktywne i destruktywne.
Identyfikacja źródeł i przyczyn konfliktów.
Strategie i metody rozwiązywania konfliktów.
Znaczenie krótko i długoterminowych potencjalnych skutków konfliktu.
Sposoby reakcji na konflikt – alternatywy rozwiązania konfliktu i ich konsekwencje.
Rola otwartej komunikacji w konflikcie.
Emocje a obiektywna ocena sytuacji w przebiegu konfliktu.
Wdrożenie i monitorowanie skuteczności przyjętego, ostatecznego rozwiązania konfliktu.
Mediacje jako sposób rozwiązania konfliktów długotrwałych.
Warsztaty mogą być w 80% finansowane ze środków UE. Jeśli chcesz poznać szczegóły napisz do nas na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.